Obraz na tisíci stránkový katalog pro tento rok, si u mne objednala na zakázku obří obchodní firma B2B Partner.

B2B Partner s.r.o. podporuje na stovky firem a distribuuje obrovské množství produktů. Má 25 000m2 skladovacích ploch, ročně zrealizuje na 156 000 objednávek, denně expeduje 720 zásilek…

Zadání zakázky na obraz znělo:

Surrealisticko – romantická, lehká nadsázka, složená výhradně z produktů obsažených v nabídce katalogu firmy pro rok 2021. Proto dostalo dílo název JO!

Možná si řeknete:

„No co je na tom, normální větší kresbička, to přece není žádná věda!

Tak čtěte dále:

Na obraze nesmělo být pozadí, respektive mohlo, ale jen bílé. To bylo výtvarně dost ochuzující, neboť to je, jakoby vám při pohledu na přírodní scenérii, najednou zmizelo nebe. Nemohl jsem malovat mraky bílé, neb by nebyly vidět. Nemohly být ani modré, protože jsem potřeboval modrá křídla létajících srcí, která také nemohla být bílá. Proto jsou mraky lehce fialové. Toto ochuzení snižovalo výběr barev pro další místa, například ženské a mužské postavy. Do toho musely sednout nějak barvy produktů, které pro hodnověrnou poznatelnost musely mít barvy ty reálné – prostě malinký hlavolam.

Produkty nemohly být také jen tak vybrané. Jsou tam ty, co mají svou logiku umístění a použití, z více důvodů. Například dáma na titulní straně měla místo hlavy surrealistický wc papír, který je také produktem v nabídce. Jelikož by to ale mohlo působit neuctivě, byla doporučena kalkulačka, takže efektní, rozrolovaný papír mohl za hlavou postavy zůstati i nadále.

Bylo třeba samozřejmě ohlídat poměr k rozměru otevřené obálky katalogu, přičemž formát a obsah byl pro přední stranu určený, stejně tak pro zadní stranu…

Dokonce milá zástupkyně firmy, odpovědná za komunikaci se mnou ohledně této zakázky, mi na začátku korespondence popsala vysněnou představu srdíček, pusinek, vlajícího papíru, žebříků, rudlů atd. Její vize byla natolik dobrá, že nebylo tak těžké ji skoro beze zbytku naplnit.

Obraz navíc neobsahuje náhodný shluk produktů firmy, ale je propojen konkrétními myšlenkovými souvislostmi – viz významový rozbor obrazu ve slideshow.

Výsledný obraz JO!

Jindřich Lípa – JO! (akryl na plátně 110x60cm)

Proč si firma vybrala pro tento projekt mne?

V minulém roce si ode mne firma B2B koupila tři velkoformátové obrazy a nainstalovala je do svých zrenovovaných reprezentačních prostor. Tím vznikla taková stálá komorní výstava mé tvorby. Po této zkušenosti mne po čase firma oslovila i s projektem malby obrazu na obal zmíněného katalogu…

Reportáž o dřívější, první spolupráci – koupi tří velkoformátových obrazů, najdete zde.