Odborné
Jindřich Lípa nazývá svá díla ´nekonečnými obrazy´ a jde mu o to netrpělivě ukázat nekonečné relace ve všech stadiích tvorby v časové dimenzi. Tento malíř přináší svůj fantastický zářící svět ve svých malbách, svět, který je schopný žít ve vztazích k obřadům nadpřirozena. Umělecká díla určená pro interiér v architektuře jsou vytvářena na základě volného rozjímání ve vztahu k dispozicím prostorových zákonů. Chápe uměleckou hodnotu barvy jako plastický objekt, který má světelnou kvalitu. Umělec průběžně ověřuje možnosti uměleckých prostředků, útočí na všechny tradiční principy v umění, inspiruje se z části světem vědomí, z části podvědomí, cítí existenciální prožitky pokřivené současnou civilizací. Specifičnost autorova vidění se soustřeďuje na simultaneitu obrazových motivů. Lípovy malby vyjadřují konflikt mezi řádem, geometrií a chaosem, mezi organickými, nekontrolovatelnými prvky. Kombinujíc různé techniky kresby a malby rozvíjí svůj konstruktivistický výraz. Pozorujeme dvě protichůdné tendence – konstraktivistickou a expresivní. Každý obraz Lípy vyjadruje charakteristický Lípův styl expresionistického uměleckého díla. Je to styl melodické performace, který má vyrovnaný abstraktní obsah. Soustřeďujíc se na tuto představivost, vyznačuje se rozličnými formami halucinace, imaginace jako takové a to v každém obsahu a nikoliv jen ve smyslu ´bohaté a živoucí´ hmoty, což přináší budující zkušenosti. Tato domělá představivost musí především zahrnovat příslušný fiktivní kontext, v němž je obsažena originální fikce. Moderní umění, podle Faucaulta, „musí vyjadřovat reálný vztah k tomu, co může být lepší než přírodní ornamentace, lepší než přírodní imitace… protože jde o přirozenost obnažené přírody, o demaskování, o prudké proudění, o prohloubení, o násilnou redukci až do základní existence.“ Rozvrácení jevového, charakteristické pro visuální modernost, je neuvěřitelně upřednostňováno od 19. století a také v malířství Jindřicha Lípy.
World Distributed University, Brusel
Člen The American Society for Aesthetics
Mezinárodní umělecká kritika:
Cenné výroky jichž si vážím:
Spokojení zákazníci s obrazem
Obrazy v interiérech u zákazníků
HODNOCENÍ NĚKTERÝCH ZÁKAZNÍKŮ
Není výjimkou, že mají někteří zákazníci ode mne i kolem desítky obrazů. Mezi některými a mnou vznikne blízké porozumění. S většinou se sice osobně nepoznáme, ale na základě vztahu k umění a mé tvorbě, mezi námi vzniklo – jak tomu říkám – „artpřátelství“. Dostal jsem krásné dárky a již mnohokrát i osobní pozvání na společný víkend (i pro mou paní). Toho si opravdu velmi vážím! Je mi líto, že nemohu většinou tyto laskavé nabídky, přijmout z časových důvodů…
„Pane Lípo, mockrát děkuji, obraz je dokonalý! Ostatně, určitě to není poslední dílo, které mi, jako Vašemu "artpříteli" bude dělat radost. Jen jen otázka, najít pro další obrazy volné a vhodné místo. Tyto umístím a pak začnu pomalu vybavovat víkendový dům, kam jich postupně několik také zakomponuji. Popravdě, klidně bych si je koupil i do depozitáře, ale přijde mi škoda je mít a nevystavit. Mockrát děkuji za Váš přátelský a nesmírně profesionální přístup.“
(reakce na druhou zásilku):
„Dobrý den, pane Lípo, Obrazy dorazily v pořádku… K jejich umělecké kvalitě: ty kusy jsou absolutně úžasné…Hlavně obraz….., mi doslova vyrazil dech svou fantastickou barevnou kompozicí a bez nadsázky je nyní v celé mé sbírce favoritem. Velice Vám děkuji za Vaši báječnou práci i bezvadnou zákaznickou péči. Co se týká ceny obrazů…jsem si jistý, že jednou budou mít významnou, nejen uměleckou hodnotu. Vám, pane Lípo, přeji dlouhý a krásný život a mnoho plodných múz…“
(reakce na třetí zásilku s dalšími obrazy):
„Dobrý den, pane Lípo, Obrazy dorazily, jsou absolutně geniální, jako vždy. Obraz… mě opět velmi mile překvapil barevnou harmonií, ve skutečnosti je obraz ještě hezčí, než na fotkách.“
„JE FAKT BOHOVEJ, jsi úžasnej všestranej umělec. Děkuji, děkuji, děkuji, moc si toho vážím...jsi úžasný, všestranný, prostě nechápu jak tě vše mohlo napadnout a přenést na plátno...“